Workshopy
Rovnako ako nechceme, aby deti celý deň len sedeli a pasívne počúvali, ani od účastníkov konferencie nečakáme iba rolu divákov. Workshopový blok vám dá príležitosť stať sa aktívnou súčasťou programu, lepšie spoznať ostatných účastníkov a diskutovať o témach, ktoré vás zaujali, do väčšej hĺbky. Je to priestor na výmenu skúseností, kreatívne nápady a spoločné riešenia, ktoré posunú konferenciu na novú úroveň.
Dizajnové koncepty pre učenie budúcnosti
- Mike Posthumus
- Anglický jazyk (bez tlmočenia)
Pridajte sa na náš interaktívny workshop, kde budeme skúmať budúcnosť dizajnu škôl prostredníctvom inovatívnych priestorových riešení a kreatívnych „hackov“ na zlepšenie vzdelávacieho prostredia. Účastníci sa ponoria do využívania dizajnových prvkov, ktoré zodpovedajú ich výzvam, cieľom a potrebám.
Michael žije v Grand Rapids v štáte Michigan a od začiatku svojej kariéry v roku 2009 pracuje v inováciách vzdelávania a vzdelávacích prostrediach 21. storočia. Jeho odborné znalosti v oblasti formálneho a neformálneho vzdelávania mu pomohli uspieť v úlohách spájajúcich komunitné organizácie a školy prostredníctvom zážitkových projektov a pedagogiky založenej na kvalite prostredia.
Mike pomáha vytvárať školy zamerané na žiakov, navrhnuté tak, aby zmenili spôsob, akým študenti zažívajú učenie.
V minulosti pracoval v prostredí škôl, univerzít a múzeí. Naposledy, ako viceprezident pre vzdelávanie a angažovanosť vo verejnom múzeu v Grand Rapids, kde Mike spoluviedol tím, ktorý založil školu verejného múzea. Predtým bol Mike zástupcom riaditeľa Centra pre vzdelávacie partnerstvá na Štátnej univerzite Grand Valley, kde vybudoval vzťahy medzi komunitnými partnermi, univerzitou a miestnymi školskými obvodmi.
Učenie prostredníctvom hravého objavovania
- Gever Tulley
- Anglický jazyk (bez tlmočenia)
Účastníci budú pracovať so sadou robotických častí a budú hľadať riešenia jednoduchých problémov. Počas tohto pútavého workshopu uvidíte, ako sa dajú akademické témy formulovať ako zážitky zo sebariadeného učenia.
Gever Tulley
Gever pochádza zo San Francisca. Je programátor – samouk, ktorý začal pracovať už ako 16-ročný.
V roku 2005 založil letný tábor s názvom Tinkering school. Deti tam mohli pracovať s nástrojmi, ktoré im bežne dospelí zakazujú – ako píla, vŕtačka a pod.
Svojpomocne navrhovali a konštruovali rôzne projekty, napr. funkčnú húsenkovú dráhu či trojposchodový dom na strome.
Gever tvrdí, že vďaka manuálnej práci v tíme sa deti učia dôležité veci a nie je správne, ak ich prehnane ochraňujeme kvôli strachu pred zranením. Napísal o tom aj knihu s názvom 50 nebezpečných vecí (ktoré by ste mali vašim deťom dovoliť).
Na základe skúseností z táborov založil v roku 2011 školu Brightworks school pre deti vo veku od 5 do 18 rokov, ktorá je rovnako postavená na manuálnych činnostiach.
V čom sú výnimočné kurikulá krajín so skvelým vzdelávaním?
- Lucy Crehan
- Anglický jazyk (bez tlmočenia)
Lucy predstaví niekoľko príkladov aktuálnych učebných osnov krajín s dobrými výsledkami vo vzdelávaní. Účastníci budú analyzovať silné a slabé stránky slovenského národného kurikula a diskutovať o ňom v kontexte globálnych trendov. Tento workshop je ideálny pre pedagógov a tvorcov učebných osnov, ktorí chcú inovovať a zlepšiť vzdelávanie na Slovensku.
Lucy Crehan
Lucy je prieskumníčka a medzinárodná konzultantka v oblasti vzdelávania. Svoju kariéru začala ako učiteľka prírodných vied a potom trávila čas spolunažívaním a spoluprácou s učiteľmi v piatich „najvýkonnejších“ vzdelávacích systémoch. To sa stalo základom pre jej knihu Cleverlands: the secrets over the success of the world’s education superpowers (v češtine Chytrozemě), jednu z kníh roka 2016 podľa The Economist. Odvtedy pracuje ako nezávislá konzultantka a pomáha vládam pri tvorbe návrhov vzdelávacej politiky založenej na dôkazoch. Lucy tiež vyučuje v magisterskom programe na University of Buckingham a vedie 10-týždňový online kurz o porovnávaní vzdelávacích systémov pre učiteľov a systémových lídrov.
Čo nám hovoria dáta o klíme na slovenských školách?
- Vladimír Burjan, Marek Kmeť
- Slovenský jazyk
Prinesieme aktuálne dáta z dotazníkov, ktoré mapujú klímu na školách. Spolu s účastníkmi budeme spoločne hľadať riešenia na problémy, s ktorými sa školy stretávajú. Diskusia sa zameria na to, či môžu byť inšpiráciou pre riešenia školských problémov postupy z biznisu.
Vladimír Burjan
Riaditeľ neziskovej organizácie DOBRÁ ŠKOLA, odborný konzultant, autor a vyhľadávaný rečník. Po absolvovaní Matematicko-fyzikálnej fakulty UK učil päť rokov na gymnáziu v Bratislave v triedach pre matematické talenty. Po novembri 1989 pôsobil na ministerstve školstva ako riaditeľ viacerých odborov. V rokoch 1991 – 1994 viedol skupinu merania výsledkov vzdelávania na Výskumnom ústave pedagogickom, bol národným koordinátorom projektu TIMSS a členom medzinárodného tímu pripravujúceho testovanie PISA 2004. V marci 1994 založil spoločnosť EXAM testing, na čele ktorej stál 25 rokov. Jedenásť rokov vydával časopis DOBRÁ ŠKOLA. Bol poradcom ministra školstva a jedným zo spoluautorov vízie Učiace sa Slovensko. Je autorom či spoluautorom 11 kníh z oblasti vzdelávania. Predniesol stovky prednášok, okrem iného aj v Kanade, Austrálii, Veľkej Británii, Španielsku, Nemecku, Rakúsku, Maďarsku a Českej republike.
Marek Kmeť
Absolvoval špeciálnu pedagogiku a manažment na The Open University. Pracoval ako pedagóg a projektový manažér, neskôr na vedúcich pozíciách. Od 2009 vedie poradenskú činnosť v EDUCON. Zakladal mentorský tím v Rožňave a spolupracuje ako metodik projektu Civilizácia a hodnotiteľ auditovania škôl Pallas Athena. Podporuje učiteľov ako člen Správnej rady Teacher Development Program Slovakia a podieľa sa na riadení zmien v rôznych organizáciách.
Manažment zmeny alebo „Náš ľadovec sa roztápa“
- Veronika Kořínková, Radka Kukurugyová, Monika Necpálová
- Slovenský jazyk
Čo môže mať spoločné život tučniakov a budúcnosť vzdelávania na Slovensku? Príďte to zistiť na interaktívny workshop, kde pomocou hier a diskusií vytvoríme víziu lepšieho vzdelávacieho systému a nájdeme konkrétne kroky, ako ju dosiahnuť.
Veronika Kořínková Willems
Absolvovala bábkoherectvo na VŠMU, vyučovala v Gaiety School of Acting v Dubline, založila divadlo Kidding Endsemble a oProti, študovala na DAMU v Prahe. Zakladateľka dramacentra EDUdrama.
Radka Kukurugyová
Vyštudovala tvorivú dramatiku a hudobnú výchovu v Brne. Vyučovala tvorivú dramatiku a dejiny divadla. Je autorkou učebníc, lektorkou kurzov a učí literárno-dramatický odbor na ZUŠ v Pezinku.
Monika Necpálová
Slovenská multižánrová umelkyňa pôsobila viac ako 10 rokov v zahraničí. Herečka, režisérka, zakladateľka Thalia Teatro. Iniciovala 150+ projektov pre mladé publikum, odborná lektorka Erasmus+, členka medzinárodných organizácií.
Polarizácia na školách
- Lukáš Zorád
- Slovenský jazyk
Na školách sa toho deje mnoho. Okrem výchovno-vzdelávacieho procesu musia pracovníci škôl riešiť rôzne konflikty, či už medzi samotnými pracovníkmi, medzi žiakmi, alebo aj s rodičmi. Konflikty ku životu na školách patria a pri rozumnom prístupe ich môžeme využiť ako príležitosť na zlepšenie vzťahov, zvyšovanie empatie a vzájomného porozumenia. Na tomto workshope sa pozrieme na rôzne modelové situácie, pri ktorých dochádza k polarizácií na úrovni škôl a budeme diskutovať, čo s tým jednotliví aktéri môžu robiť.
Lukáš Zorád
Riaditeľ PDCS, koordinuje projekty so zameraním na prevenciu extrémizmu, depolarizáciu, či stratégiám ako sa vysporiadať s rôznymi online hrozbami od nenávistných prejavov až po užívateľskú a organizačnú kyberbezpečnosť, čo sú témy v ktorých pôsobí aj ako tréner a konzultant. Pôvodne vyštudoval učiteľstvo ekológie a geografie a je spoluautorom viacerých metodických materiálov a príručiek pre školy, vrátane príručky „Polarizácia na školách“.
Efektívne vzdelávanie: AI alebo učiteľ
- Roman Baranovič
- Slovenský jazyk
Diskusia pri okrúhlom stole sa zameria na úlohu umelej inteligencie v školách a jej dopad na prácu učiteľov. Budeme skúmať, či AI môže nahradiť učiteľov, alebo ich skôr doplniť a podporiť v personalizácii učenia.
Roman Baranovič
Pedagogický inovátor, ktorý verí v menej štátu v školstve. Pôsobil ako vysokoškolský pedagóg a vedúci oddelenia projektu Infovek na ÚIPŠ. Neskôr prešiel k spoločnosti Microsoft, kde ako riaditeľ programu Partneri vo vzdelávaní pomáhal školám a učiteľom inovovať vzdelávací proces. Pod jeho vedením vznikli v neziskovej organizácií Indícia aktivity ako Roadshow Moderných učiteľov, Letná škola Moderných učiteľov a Kluby Moderných učiteľov. V súčasnosti pôsobí ako riaditeľ Združenia škôl CS.Lewisa a poradca ministra školstva SR.
Ako zavádzať a hodnotiť programy založené na dôkazoch vo vzdelávaní
- Marek Pour
- Slovenský jazyk
Na príklade zavedenia programu KiVa na piatich školách v Moravskosliezskom kraji sa budeme rozprávať o tom, čo obnáša zapojenie väčšieho množstva aktérov v boji proti šikane, od žiakov, učiteľov až po riaditeľov škôl. Ukážeme si, ako môže viacúrovňový prístup, ktorý zahŕňa všetkých kľúčových aktérov, viesť k udržateľným výsledkom a dlhodobej zmene školského prostredia.
Marek Pour
Sociálny psychológ z Filozofickej fakulty Univerzity Karlovej. Zameriava sa na metódy kvalitatívneho výskumu. V rámci hodnotiaceho tímu Scholy Empirica vedie niekoľko výskumných projektov týkajúcich sa vzdelávania a sociálnej práce. Tieto projekty zahŕňajú výskumné overenie funkčnosti programu proti šikanovaniu KiVa, metodiky posilňujúce rodičovské kompetencie a hodnotenie programu zameraného na podporu zdravého vývoja detí v znevýhodnených komunitách na Slovensku.
Ako zdravo pracovať s emóciami podľa neurovedy
- Mária Jaššová
- Slovenský jazyk
Na workshope si predstavíme koncept „Okna tolerancie“, ktorý vychádza z poznatkov neuropsychológie a veľmi prakticky umožňuje porozumieť emóciám, ich intenzite a rôznym stratégiám na ich zdravé zvládanie. Naučíme sa posilniť vnímavosť voči vlastnému prežívaniu a stresovým reakciám a získame väčšiu mieru trpezlivosti a láskavosti voči správaniu druhých ľudí a schopnosť pomôcť deťom a mládeži zvládať ich vlastné emócie.
Mária Jaššová
Vyštudovala psychológiu. Dlhodobo sa venuje témam psychologického bezpečia, posilňovania zdrojov, silných stránok a osobnostného rozvoja, predovšetkým v kontexte kariérového poradenstva a kariérovej výchovy. Je spoluautorkou metodík Emocionálny kompas a lektorkou trauma-informovaného prístupu v rámci Inklucentra.
Registrácia na workshop
Registrácia už bola uzatvorená.