Všeobecné obchodné podmienky a podmienky ochrany osobných údajov
Tieto všeobecné obchodné podmienky („VOP“) sa vzťahujú na predaj vstupeniek na konferenciu Eduforum prostredníctvom internetovej stránky www.eduforum.sk.
VOP upravujú právne vzťahy, vzájomné práva a povinnosti medzi predávajúcim a kupujúcim (objednávateľom) vstupenky (bez ohľadu na to, či ide o fyzickú alebo právnickú osobu).
Podmienkou zakúpenia vstupenky na internetovej stránke, je potvrdenie objednávateľa (kupujúceho) o oboznámení a akceptácii týchto VOP s podmienkami ochrany osobných údajov.
- Definície pojmov a úvodné ustanovenia
Indícia alebo prevádzkovateľ– je nezisková organizácia Indícia, n.o., so sídlom Rovniankova 15, 851 02 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 45 736 286, zapísaná v registri mimovládnych neziskových organizácií, registrovým úradom: Okresný úrad Bratislava, registračné číslo OVVS-19001/348/2011-NO, ktorá je usporiadateľom podujatia a prevádzkovateľom internetovej stránky www.eduforum.sk, na ktorej je podujatie propagované a na ktoré je možné si prostredníctvom internetovej stránke zakúpiť vstupenku. Indícia nie je platcom DPH. Telefónny kontakt na prevádzkovateľa je +421 948 895 170, e-mailový kontakt je indicia@indicia.sk.
Internetová stránka – je stránka www.eduforum.sk.
Podujatie – je konferencia Eduforum, ktorá sa uskutoční 10. októbra 2024 v Grand Hotel Riverpark Bratislava a má najmä vzdelávací charakter.
Vstupenka – je cenina a potvrdenie umožňujúce za poplatok vstup na podujatie, na ktoré bola zakúpená. Vstupenku nie je možné ponúkať na ďalší predaj, vrátiť do predaja, vymeniť alebo svojvoľne vytlačiť jej duplikát. Upravovanie, falšovanie alebo kopírovanie vstupeniek je v rozpore s týmito VOP, ako aj príslušnými právnymi predpismi a môže vyvolať administratívno-právne, ako aj trestno-právne následky a prevádzkovateľ si v tomto prípade vyhradzuje právo odoprieť vstup na podujatie. Aktuálna kúpna cena vstupeniek je uverejnená na internetovej stránke.
Objednávateľ – je fyzická alebo právnická osoba, ktorá si zakúpila vstupenku prostredníctvom internetovej stránky. Objednávateľ nesmie vstupenku ďalej ponúkať na predaj.
Registrácia na podujatie – objednávateľ sa pri kúpe vstupenky zároveň aj prihlasuje a registruje prostredníctvom internetovej stránky na podujatie a vyplní osobné údaje účastníka podujatia v rozsahu: meno, priezvisko, email, bydlisko, názov firmy, telefónne číslo, číslo bankovej karty, číslo účtu.
- Kúpa vstupeniek a spôsob úhrady
- Zmluvný vzťah medzi Indíciou a objednávateľom vzniká (momentom, ktorý nastane neskôr) zakúpením vstupenky na internetovej stránke -potvrdením objednávky vstupenky Indíciou a úhradou ceny vstupenky.
- Platbu za vstupenky je možné realizovať nasledovným spôsobmi:
- na faktúru; zálohová faktúra bude vystavená na základe zadaných údajov a zaslaná na kontaktný e-mail. Zálohovú faktúru je potrebné uhradiť najneskôr do termínu splatnosti na nej uvedenom. Vyúčtovacia faktúra, ktorá je daňovým dokladom, bude vystavená po úhrade zálohovej faktúry.
- bankovým prevodom na účet; objednávateľ platí bankovým prevodom na základe prideleného VS a detailov bankového spojenia, ktoré mu budú zaslané e-mailom po zadaní prihlášky.
- službou TatraPay (iba pre klientov Tatra banky); je prístupná všetkým majiteľom účtu v Tatrabanke s aktívnou službou internetbanking bez nutnosti aktivácie dodatočnej služby. Platba cez službu TatraPay prebieha priamo na stránkach Tatra Banky a je zabezpečená (šifrovaná) pomocou protokolu HTTPS.
- službou CardPay; je prístupná všetkým majiteľom kreditných/debetných kariet. Platba prebieha priamo na zabezpečených (šifrovaných) stránkach banky, resp. prevádzkovateľa platobnej brány.
- Vstupenka bude objednávateľovi doručená po úplnej úhrade kúpnej ceny vstupenky prostredníctvom emailu na adresu objednávateľa, ktorú uviedol pri objednávke vstupenky.
- Storno podmienky
- Objednávateľ nie je oprávnený odstúpiť od kúpy vstupenky. Vstupenka na podujatie predstavuje zmluvu, na základe ktorej sa Indícia zaväzuje objednávateľovi vstupenky poskytnúť službu na voľný čas (§ 7 ods. 6 písm. k) zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho).
- Prihlášku na podujatie je možné zrušiť po kúpe vstupenky prostredníctvom e-mailu alebo telefonicky (kontakty sú uvedené vyššie, resp. sú zahrnuté v potvrdení objednávky). V prípade, že bude prihláška zrušená menej ako 15 dní pred konaním objednaného podujatia, prevádzkovateľ bude účtovať storno poplatok vo výške 30 € za 1 vstupenku. V prípade, ak bude prihláška zrušená 72 a menej hodín pred konaním podujatia, alebo ak sa objednávateľ podujatia nezúčastní, stráca nárok na vrátenie uhradenej kúpnej ceny, ktorú je prevádzkovateľ oprávnený nevyplatiť.
- Zrušenie podujatia prevádzkovateľom. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zrušenie podujatia. V prípade, že bude podujatie zrušené z dôvodov na strane prevádzkovateľa, objednávateľovi bude vrátená uhradená kúpna cena za vstupenku plnej výške, a to najneskôr do 15. dňa v mesiaci nasledujúcom po mesiaci, v ktorom došlo k zrušeniu podujatia. O zrušení podujatia Indícia bezodkladne informuje na internetovej stránke alebo prostredníctvom emailu.
- Video a fotodokumentácia podujatia
- Vystúpenia lektorov a diskutérov (prednášajúcich), ktorí sa zúčastnia podujatia, môžu byť v niektorých prípadoch zachytávané na videozáznam a môžu byť s ich súhlasom následne zverejnené na webových stránkach a internetových portáloch spravovaných prevádzkovateľom, ale tiež aj na sociálnych sieťach (Facebook, Instagram, LinkedIn).
- Z podujatí môže byť taktiež výlučne prevádzkovateľom zhotovená fotodokumentácia. V oboch prípadoch je primárne snímané pódium a osoba prednášateľa. Za účelom dokumentácie podujatia môžu byť snímané aj hromadné zábery publika. Fotografie z podujatí môžu byť zverejnené na webových stránkach alebo sociálnych sieťach spravovaných prevádzkovateľom, ale tiež aj použité na informačných alebo propagačných materiáloch organizácie.
- Zachytávanie tvárí účastníkov ako jednotlivcov v rámci záznamov z podujatia nie je primárnym zámerom Indície, napriek tomu môže dôjsť k zachyteniu prítomnosti a rozpoznateľnosti konkrétnych osôb. Prevádzkovateľ sa v takom prípade zaväzuje neoznačovať na zverejnených videozáznamoch a fotodokumentácii zachytené osoby menom ani inými identifikačnými údajmi.
- Objednávateľ berie na vedomie, že na podujatí alebo v súvislosti s ním môžu byť usporiadateľom alebo tretími osobami (spracovatelia osobných údajov) zhotovované rôzne formy záznamu (podobizne, obrazovej snímky, obrazového a zvukového záznamu) napr. na umelecké účely a pre tlačové, rozhlasové a televízne spravodajstvo.
- Zakúpením vstupenky a prihlásením sa na podujatie organizované Indíciou a účasťou na ňom, objednávateľ potvrdzuje, že vyššie uvedené skutočnosti berie na vedomie a výslovne s nimi súhlasí.
- Podmienky ochrany osobných údajov
- Všeobecné zásady ochrany osobných údajov. Prevádzkovateľ (Indícia) týmto v súlade s ustanovením článku 13 Nariadenia Európskeho parlamentu a rady číslo 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „GDPR“) dotknutej osobe (objednávateľovi), od ktorej prevádzkovateľ získava osobné údaje, poskytuje nižšie uvedené informácie.
- Rozsah spracúvaných osobných údajov: meno, priezvisko, email, bydlisko, názov firmy, telefónne číslo, číslo bankovej karty, číslo účtu fotografie/videozáznamy.
- Právny základ spracúvania:
- plnenie zmluvy medzi Indíciou a objednávateľom (zakúpenie vstupenky na podujatie a účasť na podujatí) podľa článku 6 bod 1 písm. b) GDPR,
- oprávnený záujem v súvislosti s vyhotovením fotografií a videozáznamov z podujatia v súlade s článkom 6 bod 1 písm. f) GDPR (v rámci výkonu našej činnosti potrebujeme spracúvať niektoré osobné údaje, pri ktorých prostredníctvom testu proporcionality skúmame, či oprávnený záujem nás ako prevádzkovateľa prevyšuje nad základnými právami a slobodami Vás ako dotknutých osôb),
- výslovný súhlas pri marketingovom spracúvaní osobných údajov podľa článku 6 bod 1 písm. a) GDPR.
- Účel spracúvania osobných údajov:
- plnenie zmluvy (zakúpenie vstupenky),
- organizácia a propagácia podujatia (oprávnený záujem),
- informovanie o pripravovaných podujatiach (v prípade vyjadrenia výslovného súhlasu).
- Iní príjemcovia osobných údajov. K osobným údajom majú prístup v prvom rade zamestnanci a spolupracujúce SZČO ako poverené osoby, ktoré boli náležite poučené a údaje spracúvajú podľa pokynov prevádzkovateľa a sprostredkovateľa. Vaše osobné údaje chránime a neposkytujeme ich tretím stranám s výnimkou zazmluvnených sprostredkovateľov a subdodávateľov (v zmysle GDPR), prostredníctvom ktorých zabezpečujeme plnenie jednotlivých činností. So sprostredkovateľmi má Indícia uzatvorené zmluvy o spolupráci, kde sú ošetrené aj pravidlá spracúvania osobných údajov, záväzok mlčanlivosti a povinnosti prijať opatrenia spĺňajúce požiadavky GDPR. V prípade úradných, či súdnych rozhodnutí, je možné, že niektoré z osobných údajov môžu byť poskytnuté štátnym organizáciám, ak bude takáto povinnosť zo zákona vyplývať. Sprostredkovateľmi a subdodávateľmi, s ktorými spolupracujeme a ktorí prichádzajú do styku s Vašimi osobnými údajmi, sú najmä :
- spracovatelia účtovníctva a personalisti,
- poskytovatelia hostingových služieb,
- poskytovatelia cloudových a marketingových riešení, zabezpečenie platobnej brány,
- zmluvní partneri poskytujúci počítačové služby a služby súvisiace s počítačovým spracovaním údajov, hardvérové a softvérové riešenia,
- Iní partneri zabezpečujúci organizáciu a technické zabezpečenie podujatia.
- Osobné údaje nebudú prenášané do tretej krajiny mimo EÚ alebo medzinárodnej organizácii (s výnimkou, ak sú poskytnuté osobné údaje uložené na úložisku, ktorého servery sú poskytovateľom úložiska umiestnené v tretej krajine).
- Spôsob spracúvania osobných údajov a ich ochrana. Osobné údaje sú spracúvané v elektronickej podobe prostredníctvom informačného systému, využívané sú tiež cloudové riešenia. Údaje sú uložené aj na elektronických zariadeniach poverených osôb, resp. zálohovacích zariadeniach patriacich prevádzkovateľovi alebo Indícii. Za účelom ochrany osobných údajov boli prijaté viaceré primerané technické a organizačné opatrenia.
- Doba uchovávania osobných údajov. Na dobu nevyhnutnú k výkonu opráv a povinností vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu medzi dotknutou osobou a Indíciou a uplatňovanie nárokov z týchto zmluvných vzťahov. V prípade vyjadrenia súhlasu s marketingovým spracúvaním osobných údajov do odvolania súhlasu dotknutej osoby alebo oprávneného uplatnenia námietky.
- Profilovanie a automatizované rozhodovanie – výslovný súhlas. Pri spracúvaní osobných údajov vo vybraných prípadoch dochádza k profilovaniu, a to napr. v oblasti priameho marketingu (rozdelenie na rôzne skupiny odberateľov newslettra). Zároveň je evidovaný tzv. black list, ktorý predstavuje zoznam klientov, ktorí v minulosti opakovane nedodržali termíny splatnosti alebo termíny na odhlásenie sa z podujatí. Prihlášky od týchto osôb systém automaticky označí, avšak zaradenie mailovej adresy do black listu, ako aj rozhodnutie ohľadne ďalšieho spracovania konkrétnej prihlášky je vykonávané manuálne.
- Práva dotknutej osoby. V súvislosti so spracovaním osobných údajov má dotknutá osoba právo:
- právo odvolať súhlas – v prípadoch, kedy sa osobné údaje spracúvajú na základe súhlasu (nie na základe zmluvy), má dotknutá osoba právo tento súhlas kedykoľvek odvolať zaslaním emailu na adresu indicia@indicia.sk, písomne, oznámením o odvolaní súhlasu alebo osobne. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov, ktoré sme na jeho základe spracúvali; právo odvolať súhlas na nedotýka údajov, ktoré je prevádzkovateľ povinný uchovávať podľa príslušných predpisov;
- právo na prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby – dotknutá osoba má právo na poskytnutie kópie osobných údajov, ktoré o nej má prevádzkovateľ k dispozícii, ako aj na informácie o tom, ako osobné údaje prevádzkovateľ používa. Vo väčšine prípadov budú osobné údaje poskytnuté v písomnej listinnej forme alebo elektronicky, pokiaľ dotknutá osoba nepožaduje iný (možný) spôsob ich poskytnutia. Ak o poskytnutie týchto informácií dotknutá osoba požiada elektronickými prostriedkami, budú poskytnuté elektronicky, ak to bude technicky možné;
- právo na opravu – prevádzkovateľ prijíma primerané opatrenia na zabezpečenie presnosti, úplnosti a aktuálnosti informácií, ktoré o dotknutej osobe má k dispozícii. Ak si dotknutá osoba myslí, že údaje, ktorými prevádzkovateľ disponuje sú nepresné, neúplné alebo neaktuálne, má právo požiadať, aby sa tieto informácie upravili, aktualizovali alebo doplnili;
- právo na výmaz (zabudnutie) – dotknutá osoba má právo požiadať o vymazanie osobných údajov, napríklad v prípade, ak osobné údaje už viac nie sú potrebné na naplnenie pôvodného účelu spracúvania. Toto právo je však potrebné posúdiť z pohľadu všetkých relevantných okolností. Napríklad, prevádzkovateľ môže mať určité právne a zákonnom stanovené povinnosti, čo znamená, že nebude môcť predmetnej žiadosti vyhovieť, napríklad, na účely vybavenia prípadnej reklamácie;
- právo na obmedzenie spracúvania – za určitých okolností je dotknutá osoba oprávnená požiadať, aby prevádzkovateľ prestal používať osobné údaje. Ide napríklad o prípady, keď sa dotknutá osoba domnieva, že osobné údaje môžu byť nepresné alebo keď si myslí, že už osobné údaje nie je potrebné využívať. Toto právo je však potrebné posúdiť z pohľadu všetkých relevantných okolností;
- právo na prenosnosť údajov – za určitých okolností má dotknutá osoba právo požiadať o prenos osobných údajov, ktoré boli poskytnuté, na inú tretiu stranu podľa výberu dotknutej osoby;
- právo namietať proti spracúvaniu – dotknutá osoba má právo namietať voči spracúvaniu údajov, ktoré je založené na legitímnych oprávnených záujmoch prevádzkovateľa. V prípade, ak prevádzkovateľ nemá presvedčivý legitímny oprávnený dôvod na spracúvanie a oprávnená osoba podá námietku, nebude osobné údaje ďalej spracúvať, toto právo je však potrebné posúdiť z pohľadu všetkých relevantných okolností.
- Ak sa dotknutá osoba domnieva, že jej osobné údaje spracúvame nezákonne, môže podať sťažnosť na dozorný orgán, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27; tel. číslo: +421 /2/ 3231 3214; mail: statny.dozor@pdp.gov.sk, https://dataprotection.gov.sk. V prípade podania návrhu elektronickou formou je potrebné, aby spĺňal náležitosti podľa § 19 ods. 1 zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok).
- Práva uvedené v bode 5.11 si môže dotknutá osoba uplatniť voči prevádzkovateľovi, osobne alebo písomne na adrese Rovniankova 15, 851 02 Bratislava, alebo elektronicky na adrese gdpr@indicia.sk.
- Cookies
- Prevádzkovateľ používa „cookies“, rovnako ako iné internetové stránky, za účelom zbierania informácií.
- „Cookie“ je malý kúsok informácie, ktorá sa inštaluje na počítači užívateľa a identifikuje prehliadač počas práce užívateľa na príslušnej internetovej stránke.
- Súbory cookies nezahŕňajú žiadne osobné údaje a nie je možné prostredníctvom nich identifikovať užívateľa.
- „Cookies“, ktoré používame, rozdeľujeme na základné kategórie (pričom internetová stránka nemusí využívať všetky a jednotlivé kategórie môžu byť dostupné neskôr):
- nevyhnutné (esenciálne) cookies – sú potrebné pre fungovanie internetovej stránky;
- analytické cookies – slúžia na zhromažďovanie, analýzu a vykazovanie interakcie užívateľa s internetovou stránkou;
- funkčné cookies – slúžia na zapamätanie si informácií, ktoré zmenia spôsob, akým sa internetová stránka chová alebo vyzerá;
- reklamné (marketingové) cookies – slúžia na zobrazovanie reklám, ktoré sú najrelevantnejšie pre užívateľa.
- Esenciálne cookies. Slúžia pre správny chod internetovej stránky a zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky; predmetné cookies sú zamerané výlučne na umožnenie alebo uľahčenie komunikácie elektronickými komunikačnými prostriedkami a sú striktne nevyhnutné pre poskytovanie služby. K používaniu esenciálnych cookies prevádzkovateľ nepotrebuje súhlas užívateľa.
- Analytické cookies. Slúžia na zhromažďovanie, analýzu a vykazovanie interakcie užívateľa s internetovou stránkou; keď užívateľ prehľadáva internetovú stránku, vybrané cookies sa budú inštalovať a sprístupňovať tak, aby prevádzkovateľovi pomohli analyzovať užívateľskú skúsenosť užívateľa, t.j. umožňujú prevádzkovateľovi anonymne rozpoznať a spočítať počet užívateľov a získať informácie o tom ako sa internetová stránka používa. Tieto cookies slúžia prevádzkovateľovi najmä na vylepšenie internetovej stránky. Analytické cookies sú prevádzkovateľom používané len na základe súhlasu užívateľa (užívateľa).
- Funkčné cookies. Umožňujú internetovej stránke zapamätať si informácie, ktoré zmenia spôsob, akým sa internetová stránka chová alebo vyzerá, ako napr. preferovaný jazyk alebo región, v ktorom sa práve nachádzate. Funkčné cookies sú používané len na základe súhlasu užívateľa (užívateľa).
- Reklamné cookies. Reklamné cookies umožňujú zobrazovať cielenú reklamu na internetovej stránke na základe aktivity užívateľa na internetovej stránke. Tieto súbory cookies neidentifikujú konkrétnu osobu, ale nastavenia a preferencie anonymného užívateľa konkrétneho počítača. Reklamné cookies sa používajú aj na vyhodnotenie efektívnosti konkrétnej reklamy a sledovanie počtu používateľov, ktorých zaujala. Reklamné cookies sú prevádzkovateľom používané len na základe súhlasu užívateľa.
- Užívateľ má možnosť spravovať svoje „cookies“ konfigurovaním svojho prehliadača a súhlas s takýmto spracovaním udeliť alebo odmietnuť. Internetová stránka môže nastaviť cookies pre konkrétneho užívateľa, iba ak to nastavenia jeho prehliadača umožňujú.
- V prípade, ak užívateľ nastaví svoj prehliadač tak, aby odmietal „cookies”, môže tak obmedziť svoj prístup k určitým funkciám, stránkam alebo oblastiam internetovej stránky za čo prevádzkovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť.
- Doba uchovávania. Súhlas užívateľa so spracovaním cookies je uložený na šesť mesiacov alebo do momentu vymazania súborov cookies v prehliadači samotným užívateľom.
- Záverečné ustanovenia
- Právne vzťahy medzi Indíciou, objednávateľom alebo osobou využívajúcou služby Indície neupravené VOP sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä Občianskym zákonníkom a ďalšími právnymi predpismi, ktoré sú uplatniteľné na vzťahy definované VOP.
- Akékoľvek spory, ktoré vzniknú medzi Indíciou, objednávateľom alebo osobou využívajúcou služby Indície, a ktoré sa nepodarí prednostne vyriešiť zmierom alebo dohodou, budú s konečnou platnosťou riešené pred príslušným súdom v Slovenskej republike.
- Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke pričom ich zmena zo strany Indície je vyhradená. Zmena VOP a dátum účinnosti aktuálneho znenia VOP budú oznámené elektronicky ich zverejnením na internetovej stránke.
Bratislava, 1. apríl 2024